Saltar ao contido principal

Introducíndonos na toponimia

En Oratoria de 3ºESO estivemos traballando arredor dos nomes das nosas parroquias, aldeas e outras entidades de poboación, é dicir, a toponimia.

Para nos achegar a un mundo tan fascinante empregamos o estupendo libro Por que se chama así este sitio?, de Luz Méndez.




Dividimos os capítulos entre o alumnado, que tiña que elaborar un esquema sobre a clasificación dos topónimos e despois explicalo na aula diante de todo o grupo. 

Foi un achegamento moi interesante que serviu de complemento perfecto para a exposición Toponimia galega castelanizada e deturpada, que o noso EDLG Trazos conseguiu traer ao centro dende o 5 de decembro ata comezos de xaneiro. Este proxecto xorde da iniciativa da profesora Luísa Diéguez González, de Lingua Galega do instituto Rafael Puga Ramón, da Coruña.


Aquí podemos ver algúns dos traballos resultantes:

-Introdución xeral, elaborado por Ángel:

-Topónimos con orixe en construcións feitas polo ser humano. Pica na imaxe para acceder ao esquema interactivo realizado por Diego:



-Hidrotopónimos, infografía de Carla:


-Fitotopónimos, traballo de Laura:


-Fitotopónimos, elaborado por Lidia:







Comentarios

Publicacións populares deste blog

Comezo o novo curso 23-24 Proxecto Terra

Somos o alumnado de Proxecto Competencial do CPI Viaño Pequeno. Este segundo curso no que o centro colabora con Proxecto Terra, nós imos ser os encargados de coordinar o traballo. Neste principio de curso 23-24 estamos lendo a banda deseñada titulada ”A mansión dos Pampín” un conto que trata dunha familia  que hereda unha propiedade dunha tía con  moitos cartos. A familia quere reformar a casa pero esta demasiado vella e costaria demasiado arranxala. Ademais interveñen no sucedido outros persoeiros da contorna da mansión. Para saber mais sobre este libro hay que poñerse e lelo. Seica despois imos traballar sobre identidade territorial.

Plantación de árbores, xardín de aromáticas y outras plantas no patio da escola

Arredor dos edificios  da escola, especialmente do de secundaria hai bastante terreo no que se poden plantar árbores, outros arbustos e plantas e incluso montar unha horta. Nos últimos anos por iniciativa do profesorado e a dirección do centro plantouse unha liña de árbores caducifolias que agora xa son bastante grandes ao longo da fachada mais soleada de secundaria. O efecto destas árbores evitando o sobrequecemento dos espazos que dan a este lado é bastante notorio dende hai algún tempo . Hai dous cursos tamén se creou un xardín de plantas aromáticas coa participación de alumnado de infantil, primaria e secundaria. Este curso, no mes de maio o alumnado de secundaria participou nunha nova plantación coa axuda do profesor de Física e Química e a profesora de Xeografía e Historia. Estas son algunhas das fotos que se fixeron durante a actividade.

CONSTRUCIÓN DE CABANAS NO BOSQUE

 A longo do mes de maio, nas sesións de EF, o alumnado de 1º de ESO estivo realizando unha actividade que consistiu na construción de cabanas utilizando elementos da natureza. Para esta actividade recibiron unha formación previa na materia de tecnoloxía sobre construcións e materias, relacionandos con estilos de vida sustentables. A construción realizouse nun bosque que está xusto enfrente da escola e que algún día foi unha fermosa carballeira, pero agora atópase abandonada, moitas árbores apodrecidas e pódense atopar moitos troncos e polas  tirados, moi útiles para esta actividade. O profesor de bioloxía aproveitou tamén estas visitas para contarlles agunhas particularidades desas árbores e todo o ecosistema en xeral. Deixamos aquí algunhas fotos da actividade. ,